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Autos – so angreifbar wie nie
Immer mehr IT in Autos macht diese immer angreifbarer
Im
Entwickler Magazin 2.17
ist ein Artikel über Angriffe auf die IT-Systeme in Autos erschienen.
Eine Leseprobe finden Sie
auf entwickler.de!
Links
- [1] Chaim Gartenberg, The Verge: "Wireless vehicle-to-vehicle communication would be required in new cars under proposed DOT rule"
- [2] Charlie Miller, Chris Valasek; DEF CON 21 (2013): "Adventures in Automotive Networks and Control Units"
- [3] Carsten Eilers: "Zu Lande, zu Wasser und in der Luft"; Entwickler Magazin 6.14
(auch online auf auf entwickler.de)
- [4] Andy Greenberg; Forbes: "Hackers Reveal Nasty New Car Attacks--With Me Behind The Wheel (Video)"
- [5] Charlie Miller, Chris Valasek; Black Hat USA 2015: "Remote Exploitation of an Unaltered Passenger Vehicle"
- [6] Carsten Eilers: "Angriffsziel Auto(-IT)"; Entwickler Magazin 1.16
- [7] Andy Greenberg; WIRED: "Hackers Remotely Kill a Jeep on the Highway—With Me in It"
- [8] Charlie Miller, Chris Valasek; Black Hat USA 2016: "Advanced CAN Injection Techniques for Vehicle Networks"
(Paper als PDF,
Video auf YouTube)
- [9] Andy Greenberg; WIRED: "The Jeep Hackers Are Back to Prove Car Hacking Can Get Much Worse"
- [10] Javier Vazquez Vidal, Henrik Ferdinand Nölscher; DEF CON 24: "CAN i haz car secret plz?"
(Präsentation als PDF,
Video auf YouTube)
- [11] CANBadger auf GitHub
- [12] Javier Vazquez Vidal, Henrik Ferdinand Nölscher; Black Hat USA 2016 Arsenal: "CAN Badger"
Javier Vazquez Vidal, Henrik Ferdinand Nölscher; Black Hat USA 2016: "Arsenal Theater Demo: CAN Badger"
- [13] Jonathan-Christofer Demay, Arnaud Lebrun; Black Hat USA 2016: "CANSPY: A Platform for Auditing CAN Devices"
(Video auf YouTube)
- [14] Jonathan-Christofer Demay, Arnaud Lebrun; DEF CON 24: "CANSPY: a Framework for Auditing CAN Devices"
(Präsentation als PDF,
aktualisierte Präsentation als PDF,
aktualisiertes Paper als PDF,
Video auf YouTube)
- [15] CANSPY
- [16] Alexey Sintsov; Black Hat Europe 2016: "(Pen)Testing Vehicles with CANToolz"
- [17] CANToolz auf GitHub
- [18] Haystack, Six Volts; DEF CON 24: "Cheap Tools for Hacking Heavy Trucks"
(Präsentation als PDF,
Extras,
Video auf YouTube,
Website)
- [19] Jianhao Liu, Chen Yan, Wenyuan Xu; DEF CON 24: "Can You Trust Autonomous Vehicles: Contactless Attacks against Sensors of Self-driving Vehicle"
(Präsentation als PDF,
Paper als PDF,
Videos auf YouTube)
- [20] ADAC Info - Sicherheitslücke mit Keyless Go
- [21] Flavio D. Garcia, David Oswald, Timo Kasper, Pierre Pavlidès; 25th USENIX Security Symposium: "Lock It and Still Lose It —on the (In)Security of Automotive Remote Keyless Entry Systems"
- [22] Daniel Lange, Felix Domke; 32C3: "The exhaust emissions scandal ("Dieselgate")"
- [23] Felix Domke; 33C3: "Software Defined Emissions - A hacker’s review of Dieselgate"
(Video,
Präsentation)
- [24] "Dieselgate – A year later"
(Video)
- [25] Charlie Miller (0xcharlie) auf Twitter: "If Chrysler was smart, ..."